Głosowa nawigacja Android

Pomoc głosowa w nawigacji Android – poznaj jej zalety i wady!
Prawie wszyscy producenci samochodów ostrzegają kierowców, aby nie korzystali z opcji wjazdu podczas jazdy. Jednak zatrzymanie za każdym razem, gdy trzeba zmienić punkt docelowy, może być zbyt czasochłonne, a w wielu przypadkach prawie niemożliwe. Dlatego trend przyjmowania technologii pomocy głosowej rośnie obecnie, także w aplikacji jaką jest nawigacja Android. Wielu producentów samochodów korzysta z nawigacja Android, aby uprościć złożoność zarządzania nawigacją w pojeździe, uniknąć możliwych zakłóceń i całkowicie zastąpić wprowadzanie celu podróży za pomocą dotyku. Na przykład inna firma stworzyła standard, który pozwala zintegrować osobistego asystenta głosowego z deską rozdzielczą samochodu, zastępując wbudowany widok multimedialny ikonami znanego smartfona.

Alternatywne wersje zintegrowanych asystentów głosowych wykorzystywanych w aplikacji jaką jest nawigacja Android to Cortana, Google Voice i Alexa Alexa firmy Microsoft, które można łatwo zintegrować z interfejsami API pojazdów. Ta sama funkcja integracji jest również dostępna w modelach S i X Tesli, które wykorzystują potencjał głosowy głośnika Google Home i Asystenta Google w smartfonie. Istnieją jednak również wbudowane implementacje rozpoznawania głosu dostępne w różnych samochodach. Dążąc do stworzenia wrażenia podobnego do człowieka, rozwiązanie pomocy głosowej jest stale rozwijane i ulepszane. Na przykład zastosował w swoim interfejsie konwersacyjnym takie technologie nowej generacji, jak usługi chmurowe, biometria głosu, sztuczna inteligencja, Big Data, uczenie maszynowe, rozumienie języka naturalnego i inne. Pozwala to zwiększyć dokładność renderowania żądań użytkownika i ogólną jakość obsługi głosowej. Jednak niektóre badania nadal dowodzą, że bezpieczeństwo korzystania z asystentów głosowych podczas nawigacji na drodze jest odwracające uwagę i podatne na błędne rozpoznawanie ludzkiego języka. Badania neuronaukowe dowiodły, że zmiana orientacji od interakcji z pomocą do bieżącej sytuacji na drodze zajmuje trochę czasu. Co więcej, jeśli obejrzysz dodane wideo, zobaczysz, jak łatwo kierowcy pomijają znak stopu lub irytują po nieudanych próbach rozpoznania przez asystenta. Ten problem jest nadal dość kontrowersyjny, ponieważ osoba może przyzwyczaić się do interakcji z asystentem głosowym i nauczyć się, jak szybciej zmieniać ostrość. Poza tym przybycie asystentów cyfrowych i tak wzrośnie i do 2021 r. przewiduje się, że wyprzedzą nawet asystentów ludzkich.